CWS T-1 – pierwszy polski samochód
Chyba najbardziej charakterystycznym pojazdem, wśród wspominanych legend motoryzacji, jest z pewnością pierwszy polski samochód CWST-1. Oczywiście wynika to z faktu, że w roku 1927 nie było żadnego innego pojazdu w kraju, z którym mógłby konkurować, niemniej jednak CWS posiadało coś jeszcze.
Zanim jednak zwrócimy uwagę na jego najważniejsze cechy, warto dodać, że mimo dużej popularności w ciągu czterech lat wyprodukowano zaledwie osiemset sztuk tego pojazdu, co współcześnie wydaje się być w ogóle nieekonomiczne. Niemniej jednak CWS był wyjątkowy i do dzisiaj zastanawiające jest to, dlaczego tak innowacyjny produkt nie doczekał się swoich „kuzynów”.
Bowiem już sama konstrukcja, jaką był banalny montaż wszystkich elementów, przy użyciu jednego rozmiaru klucza, była zadziwiająca. Oprócz jednej wielkości śrub, równie ciekawym było stworzenie stalowo-drewnianego nadwozia.
CWS wzbudzał zainteresowanie również ze wglądu na jego wersje dwudrzwiowe, czterodrzwiowe, czy nawet siedmioosobowe, zarówno otwarte, jak i zamknięte, a także osobowe oraz dostawcze.